reklamation

Som forbruger har man 2 års reklamationsret efter varen er modtaget.
Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget.

Reklamationer fremsendes eller afleveres personligt til Piedi.dk i vores butik.
Reklamationer vil, som udgangspunkt, ikke blive behandlet med det samme, men indgå i vores normale flow af returvarer og reklamationer. Varen eller evt. erstatningsvare vil blive sendt retur efter behandling

Vi stiller ikke krav til forsendelsesmetode, men vi anbefaler, at man får en kvittering for afsendelse, når man sender en vare til Piedi.dk, så man har et bevis på, at man har sendt pakken, såfremt den skulle gå tabt i posten. Dette gælder også, hvis man vælger at benytte en returpakkelabel fra Piedi.dk. NB! Vi modtager dog hverken pakker fra DAO, pakker sendt pr. efterkrav, eller pakker leveret til postbutik. Pakken skal sendes MED OMDELING til Piedi, Østeraagade 2, DK-9000 Aalborg.

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er og vedlægge kopi af kvittering/faktura på købet af varen. Det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger forbundet hermed. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 150,00 kr. for undersøgelse af varen.

Husk at få en kvittering for afsendelse, og at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage. Brug ikke skoæsken som yderste emballage. Du bærer selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.