REKLAMATION

Som forbruger har man 2 års reklamationsret efter varen er modtaget. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget.

VIGTIGT: Reklamationer uden forudgående kontakt og original kvittering vil blive afvist. Send os en mail med beskrivelse og billeder af reklamation til info@piedi.dk.

Hvad er en reklamation?
Reklamationsretten dækker fejl, som var til stede på købstidspunktet. Varer kan have skjulte fejl eller mangler ved købet, som først viser sig senere. En fejl vil typisk have været til stede på købstidspunktet, hvis den ikke opstår, fordi du har brugt varen på en forkert måde. Det kan være tilfældet, hvis du har udsat varen for en større fysisk belastning, end den kunne holde til.

Indlevering af reklamation
Vi stiller ikke krav til forsendelsesmetode, men du kan nemt benytte vores returlabel via Pakkelabels.dk til 55 kr. her. Vi tilbagebetaler selvfølgelig fragtgebyret, hvis reklamationen er berettiget. HUSK altid at sende varen retur i forsvarlig emballage. Skoæsken må ikke benyttes som yderste emballage. Du bærer selv ansvaret for returpakken indtil vores modtagelse. Husk derfor at gemme postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer. NB! Vi modtager hverken pakker fra DAO, pakker sendt pr. efterkrav, eller pakker leveret til postbutik. Reklamationer fremsendes eller afleveres personligt i vores butik:

Piedi
Østeraagade 2
DK-9000 Aalborg

NB! Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er og vedlægge kopi af kvittering på købet af varen. Det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Refundering
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger forbundet hermed. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Behandlingstid
Vi bestræber os på at behandle reklamationer hurtigst muligt, men der kan forekomme længere ekspeditionstid. Varen eller evt. erstatningsvare vil blive sendt retur efter behandling. Vi holder dig underettet via e-mail.